3 časté chyby začínajících podnikatelů, kterým se můžete vyhnout

3 časté chyby začínajících podnikatelů, kterým se můžete vyhnout

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora

Chybovat je lidské, takže ani při startu podnikání se určitým chybám člověk nevyhne. Není však nutné opakovat chyby stále dokola. Poučte se z našeho článku a ulehčete si život.

Ve většině případů se zájemci o podnikání uvědomují, že to je poměrně zásadní životní krok. Z toho důvodu se snaží získat co nejvíce dostupných informací. Rozhodně to je správná cesta, protože neinformovaný člověk může hned v úvodu spadnout do pořádného problému.

Na druhou stranu moc informací je někdy na škodu, protože se dozvíte i informace, které člověka mohou odradit. Někdy to je možná lepší, ale ve většině případů to je škoda. Kolem podnikání je obestřeno plno mýtů, které nakonec mohou přebít jednu zásadní věc. A tou je, že podnikání je skvělá věc, díky které máte volnost a možnost realizovat své sny.

 

1. Dlouhé odkládání startu kvůli „nedokonalosti záměru“

 

Nic není dokonalé. A už vůbec ne na papíře. Pokud se budete týdny a týdny rozmýšlet, jestli začít podnikat, nebo ne. Může se stát, že se potom už k samotnému podnikání ani nedostanete.

Lepší variantou je začít a postupně své podnikání zdokonalovat. Ne nadarmo se mezi byznysmeny říká: „Hotová věc je lepší než věc dokonalá.“ Jinými slovy. Důležité je začít. Když je snaha a vůle, tak už není tak těžké podnikání na základě zpětné reakce zákazníků vylepšovat.

 

2. Nebojte se odmítnutí - prodávejte

 

Začátky jsou někdy trochu hektické. Vše se většinou musí stíhat v minimálním množství lidí a s omezeným kapitálem. Z toho důvodu často podnikatel zastává více pracovních funkcí. Nezřídka tak musí být ředitelem, který určuje strategii, ale zároveň také uklízečkou, skladníkem, zkrátka vším, co je potřeba.

Základem všeho je však obchod. Proto by právě navazování nových obchodních styků mělo být prioritou. Zejména na začátku je dobré klást důraz na osobní setkání s klientem, protože tak můžete lépe zapůsobit. Telefonický kontakt je také lepší a více osobní než jiné formy komunikace. Začínající podnikatelé se někdy bojí odmítnutí, proto raději zasílají písemné nabídky, což ale není správná volba. Klient takové nabídky snáze přehlédne, nebo zrovna smete ze stolu.

Pokud si jste jistí svým podnikáním, udělejte klientovi nabídku osobně. Snáze si získáte jeho zájem. Někdy si lidé myslí, že tím budou klienty otravovat, ale opak je pravdou. Pokud máte kvalitní podnikatelský záměr, tak klientovi nabízíte spolupráci, ze které bude profitovat i on. Musíte si uvědomit, že obchodování a prodávání není nic špatného.

 

3. Nesmyslný marketing a zmatená propagace

 

Marketing a propagace je důležitým prvkem podnikání. Musí však být promyšlený a efektivní. Je absolutně zbytečně vyhazovat nesmyslné částky na propagaci podnikání, pokud neputují správným směrem.

Je nutné se obrnit proti dotěrným obchodním zástupcům, kteří slibují modré z nebe, ale výsledek je často jiný. Existuje spousta médií, reklamních agentur a katalogů, takže byste mohli všechny své peníze investovat do marketingu a ještě stále by vám volali, jestli nechcete mít reklamu na nějakém dalším skvělém místě.

Ve většině případů stačí, když v začátcích svého podnikání založíte přehledné firemní webové stránky. Pokud chcete investovat do propagace a marketingu, obraťte se spíše na konkrétní lidi, za kterýma je vidět kvalitní práce. Menší subjekty dokáží udělat spoustu práce za rozumné peníze.

Zkrátka a jednoduše, každá investovaná koruna do marketingu a propagace musí v budoucnu přinést zisk. Proto je důležité každou aktivitu důkladně promyslet, aby byla správně zacílená a načasovaná. 

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím