3 důvody, proč zaměstnanci dávají výpověď

3 důvody, proč zaměstnanci dávají výpověď

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora

Když odejde jeden, nebo dva zaměstnanci z velké firmy, tak není nutné hned panikařit. Občas se to stává. Pokud však soustavně odchází kvalitní pracovníci, pravděpodobně je něco špatně. V takovém případě je dobré se zamyslet nad tím, co by se dalo zlepšit, aby byli zaměstnanci více spokojení. Často se dá tato obtíž poměrně snadno odstranit. A tím si ve firmě udržet kvalitní pracovníky, které práce baví, mají ji rádi, ale vadí jim některé interní problémy.

1. Žádná možnost růstu

 

Pro některé je to možná výhra, když mohou pracovat stále na své pozici a nemusí se učit novým věcem. Je však i ambicióznější část zaměstnanců, která ráda pomýšlí na případný kariérní růst. Obvykle jsou takoví lidé mnohem aktivnější při plnění svých úkolů, takže se ve své oblasti brzo zařadí ke špičce v oboru.

Pokud však ve firmě nevidí možnost postupu na vyšší pozice, pak se musí rozhodnout pro odchod. Představa, že by na stejné pracovní pozici zůstali dalších 20 let, nebo dokonce až do důchodu je děsí. Tento typ lidí potřebuje neustále posouvat své cíle.

Často se jedná o tahouny týmu. Nemají rádi pasivitu, a když dělají stále tu samou práci, tak se brzy začnou nudit. Kvůli nemožnosti posunout se dál jsou nešťastní a podráždění.

Existuje jednoduchá rada. Nechte je růst, nechte je posouvat se výš. Firma poroste spolu s jejich výkony.

 

2. Přepracovanost

 

Všeho moc škodí, jak se říká. Stejně tak i moc práce může mít negativní dopad na kvalitní zaměstnance. Někdy za přepracovanost může zaměstnavatel, protože naléhá na pracovníka, aby si vzal přesčas. Je to logické. Je šikovný, zastane spoustu práce, takže je pro firmu nepostradatelný. Když se zakázky sypou, tak se podnikatel obrátí právě na tohoto člověka. Rozhodně se to však nesmí přehánět.

V některých případech může o více práce usilovat i sám pracovník. Existují pozitivní workoholici, které práce baví, takže jsou v práci déle, než musí. Zároveň si kolikrát ani neberou ani dovolenou, protože práce jim je zároveň koníčkem a odpočinek u moře jim nic neříká.

Jestli takového pracovníka máte, můžete si blahopřát. Je to skvělý člověk, který dokáže firmu posunout dál. Je však nutné jeho úsilí krotit. Jinak se může stát, že po nějakém čase dosáhne syndromu vyhoření. Snažte se docílit toho, aby dostatečně regeneroval.

 

3. Nedostatečné ocenění

 

Mnoho společností, zejména těch větších, má problém s doceněním pracovníků, kteří tvoří jejich srdce podniku. Je řeč o těch, kterých je nejvíc. O normálních zaměstnancích, kteří zastávají „průměrné funkce“.

Když se rozdávají ocenění a odměny, tak se na tento segment pracovníků velice často zapomíná. Přitom oni pro firmu odvádí nejvíce práce, takže si uznání rozhodně zaslouží.

Přitom realita je často odlišná. Největší odměnu si rozdají vrcholoví zaměstnanci. Aby ukázali svou lidskou tvář, tak dají nějaké drobné ocenění i několika jednotlivcům z řad uklízeček a vrátných. Bohužel zapomínají na lidi, kteří odvádí skutečnou práci. Produktivní střed firmy tak nemá potřebné vnadidlo, které by ho motivovalo k lepším výkonům. Naopak často ztrácí motivaci, protože vidí, že uznání dostanou ostatní a oni ne.

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím