7 rad od předních manažerů, jak se nezbláznit

7 rad od předních manažerů, jak se nezbláznit

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora

Odhodlání, inovativní vize a uzavírání výhodných kontraktů za současného dohledu na kvalitu pracovního výkonu svých podřízených, i tak by se daly shrnout základní předpoklady platného manažera. Stát se pro druhé autoritativním vzorem, který si za všech okolností dokáže zachovat chladnou hlavu při řešení nečekaných problémů není lehkým úkolem. Navíc nesmíte zapomenout ani na vlastní potřeby a věnovat určité úsilí k vyrovnávání psychické disbalance. Čím více váš podnik vydělává, tím větší riziko hrozí, že se jednoduše sesypete. Přinášíme vám několik rad týkající se schopnosti, jak udržet své nervy na uzdě a nezbláznit se z toho neutuchajícího pracovního nasazení.

Stresu se nezbavíte, ale pozor

 

Nesnažte se stres úplně vymýtit, ono to ve své podstatě ani nejde. Jedná se o zcela běžnou emoci, bez které lidský organismus nedokáže fungovat. Tento obranný mechanismus se spouští v situacích, kdy je člověk ohrožený nebo se dostane pod nepříjemný tlak. Pokud se stresem nemáte problém dlouhodobějšího charakteru, tak si toho nevšímejte.

Naopak dlouhodobý stres způsobuje postupnou degeneraci mozkové části, která je zodpovědná za sebekontrolu. V takovém případě je vhodné nalézt odpovídající stimul k odreagování. Přinášíme vám 7 rad úspěšných manažerů.

 

Buďte vděční

 

Tuto strategii nasaďte hned po probuzení v koupelně při prvním kontaktu s vaším pohledem. Zadívejte se na sebe a sami sobě si řekněte, za co vše jste vděční. Budete se možná až divit, na kolik věcí přijdete. Vytvoříte si tak kolem sebe pozitivní auru a připomenete si důležité věci - dobrá nálada je na vzestupu.

 

Nespekulujte nad tím, co se nestalo

 

Velmi častá problematika velkého počtu manažerů, kteří se utápějí ve vlastních představách paralelních situací. Zaměřujte se pouze na to, co se ve skutečnosti děje a nechte plavat všechny ty možnosti začínající slovy - co kdyby.

 

Pozitivní nálada

 

Snažte si v hlavě udržet pozitivní myšlenky i ve chvíli, kdy se na vás ze všech stran valí samé nepříjemnosti. Utečte před tím a vzpomeňte si na úspěšný kontrakt či nové obchodní partnerství a s takto naladěnou energií se pusťte do souboje s těmi méně příjemnými záležitostmi.

 

Umíte vypnout?

 

Moderní technologie nám sice usnadňují komunikaci s ostatními partnery nebo nadřízenými, ale na druhou stranu v nás vyvolávají pocit, že musíme být nepřetržitě k dispozici, jelikož ta možnost tady je. Určete si minimálně dvě hodiny denně, kdy se prostě uložíte do offline režimu a neprobudí vás ani výbuch pumového útoku. Myslíte si, že to dokážete?Je to možná mnohem těžší, než si myslíte.

 

Kofein ano, ale..

 

Káva se v dnešní uspěchané době stává skvělým pomocníkem pro udržení koncentrace a soustředěnosti při výkonu práce. Dávejte si však pozor na počet vypitých šálků. Kofein totiž vypouští do organismu adrenalin, který by mohl nepříznivě ovlivnit míru vašeho stresu z nahromaděného napětí.

 

Dostatečný spánek

 

Neexistuje účinnější lék na obnovení nervové soustavy a vybudování si určité obranyschopnosti vůči stresovým faktorům. Dostatečný a především kvalitní spánek navodíte pouze za absolutní tmy a tichosti. Máte takové podmínky k usínání?

 

Dýchání

 

Někdo by řekl obyčejná banalita automatického podvědomého procesu, ovšem jen málo kdo umí skutečně dobře dýchat. Hluboký nádech dle jogínské nauky prochází skrze žaludek. Tuto schopnost mají ještě malé děti, jelikož jde o přirozenou vlastnost lidského organismu. Postupujícím věkem na tento způsob dýchání zapomínáme. Naučte se techniky jogínského dýchání a provozujte je v situacích, kdy se necítíte úplně v pohodě.

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím