Franšízy mají i v ČR budoucnost

Franšízy mají i v ČR budoucnost

Aleš Kovář

Aleš Kovář

Články autora

V posledních letech se v ČR objevuje více než před lety výraz franšíza. Seskupení marketingových produktů, služeb a technologií je podmíněno nepřetržitou spoluprácí franšízy s franšízantem. Snad nejznámějším příkladem je KFC, Subway a McDonald´s. Franšízové řetězce jsou oblíbené především v Americe, ale svou popularitu si našly i v evropských zemích. Tato metoda podnikání je ověřená, proto dokáže vydělávat skutečně mnoho peněz. Vlastně se přitom nemusíte moc namáhat. Nelámete své mozkové buňky novým nápadem. Vždy záleží na stanovených podmínkách mezi oběma stranami.

Pokud si myslíte, že se točí franšízing pouze kolem prodeje ochranné známky či loga společnosti, jste na omylu. Tento proces je opravdu komplikovanější, nejde jen o koupi samotné licence. Franšízor je nositelem know-how, proto se snaží franšízanta jakoby zaučit v oboru. Probíhají vstupní marketingové kampaně, takové předání know-how. Franšízant a jeho společníci hltají nové informace a rady všemi smysly, protože v tom tkví úspěch podnikání franšízou. Pakliže vám nevadí tento způsob vydělávání peněz, zaměřte se na firmy s výborným jménem, které již něco dokázaly.

 

Jak to chodí u nás?

 

Možná jste nevěděli, že probíhá Mezinárodní výstava podnikání a franchisingu. Právě zde pro sebe najdete ten nejlepší koncept. Když nevíte, jakou se dát cestou, je to těžké. Trocha inspirace nikdy neuškodí.

Francouzská společnost ATALIAN se objevuje na českém trhu. Úklidovými službami se zabývá již od roku 1944. Dnes už se rozrostla takřka do celé Evropy, Blízkého východu i severní Afriky. V ČR a na Slovensku najdete více než 12 poboček. ATALIAN přináší všem partnerům kvalitní a fungující know-how. Úklidové služby jsou v posledních letech velice aktuální, ať už se jedná o úklid domácností, kanceláří či provozoven. Faktem je, že ne každému může tento typ franšízy vyhovovat.

Na zdravý způsob stravování vsadila společnost bistRawveg. Vymyslela úžasný koncept zdravého stravování. První bistro najdete v Liberci, následují další města a dokonce existuje myšlenka přenést nápad do zahraničí.

Společnost BodyBody se ubírá směrem fitness a je založena na tréninkové metodě EMS. Celý trénink probíhá v privátním studiu. Zaměřuje se na náročnou klientelu. Tento způsob přináší při pohybu exkluzivní zážitky. První BodyBody studio bylo otevřeno v Praze na Andělu v roce 2013 a těší se obrovské popularitě. Nyní existuje 7 franšízových studií a samozřejmě se hledají další zájemci o tento způsob podnikání.

Mr. KEBAB funguje již více než 10 let. Patří do trhu fastfoodů zcela oprávněně. Tento kebab není obyčejný, ale šťavnatý a chutný. Vše je založeno na kvalitních surovinách a polotovarech.

Projekt NATURHOUSE má své kořeny ve Španělsku od roku 1992. Dnes už je známý po celém světě, v ČR a na Slovensku působí na 90 výživových poraden, kde vám vzdělaní pracovníci pomohou vybrat ideální plán. Tento způsob diety není drastický, ale účinný.

Německá značka PEARLSMILE®se zabývá výrobou kosmetiky na bělení zubů. Provozuje rovněž mnoho salónů, kde se bělení zubů provádí. Tento styl podnikání si našel své příznivce, protože bělení zubů je velice aktuální. Navíc je sada vybavení cenově dostupná a služby nejsou nikterak předražené.

OXALIS se dala směrem vůně čaje, kávy a správného životního stylu. Společnost přináší do českých domácností pohodu a harmonii. Zabývá se prodejem kávy, čaje a dalšího příslušenství, jako jsou konvičky.

Líbil se vám některý z uvedených nápadů? Najděte si na webu www.chcemepodnikat.cz oblast, která vás zajímá, zadejte si výši kapitálu, kterou jste schopni a ochotni investovat a třeba zjistíte, že franšízový koncept může i pro vás být cestou k osobní svobodě a vlastnímu podnikání. 

Aleš Kovář

Aleš Kovář

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím