Jak stvořit úspěšnou značku?

Jak stvořit úspěšnou značku?

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora

Skvělý produkt se bude prodávat, ať je značka jakákoliv. Ovšem takových produktů je pouze několik na celém světě. Ostatní podnikatelé se snaží budovat značku, protože jim pomáhá uspět na trhu. Sice drtivá většina zákazníků tvrdí, že je pro ně důležitá kvalita a cena, ale přesto většina z nich raději sáhne po známé značce, než aby riskovali s produkty od neznámé firmy. Už na samém začátku podnikání, by mělo být jasno, jak se bude firma prezentovat. Jaké bude mít logo. Jakou bude mít filozofii. Jakým směrem bude směřovat. A jak bude komunikovat se zákazníky. Tohle všechno patří pod budování značky, neboli brandu.

Logo, které zaujme

 

Poutavé, zajímavé, snadno zapamatovatelné, přesně takové by logo mělo být. Díky logu dokáží zákazníci snadno na první pohled rozlišit jednotlivé firmy. Důležité je vybrat vhodné barvy, které budou vzbuzovat správné emoce. Například firma, která se hlásí k ekologii, by měla zvolit logo se zelenou (nebo jinou přírodní) barvou.

Při výběru loga je nutné si dát pozor, abyste se odlišili od konkurence. Budoucí logo by nemělo být podobné nějakému logu jiné značky. Lidé by si to pletli a konkurenční firma by mohla dělat zbytečné problémy.

Když se podíváte na loga úspěšných značek, zjistíte, že většina z nich je jednoduchá, až minimalistická. Pravděpodobně taková loga fungují, takže se tímto pravidlem řiďte.

 

Nezapomeňte na slogan

 

Jeden z prvků, které mohou firmě zásadním způsobem pomoci v prodejích. Slogan by měl jasně vyjádřit, o jakou firmu se jedná, a proč by se měl zákazník rozhodnout právě pro tuto značku. Opět platí, že by měl být jasný, stručný a chytlavý.

Správný slogan by měl poutat pozornost. Když ho člověk uvidí, měl by si ho okamžitě spojit s konkrétní značkou. Ukažte v něm, čím se odlišujete od ostatních a v čem jste výjimeční.

 

Budujte kvalitní příběh

 

Lidé si mnohem lépe zapamatují zajímavý příběh než pouhá strohá fakta. Usilovně pracujte na stvoření dobrého příběhu, který se stane synonymem pro vaše podnikání. Angažujte se při organizování akcí, které jsou spojené s vaší cílovou skupinou.

Je dobré dát značce jasný charakter, který bude kladně působit na cílovou skupinu. Mějte jasnou filozofii a hodnoty, které budete zdůrazňovat prostřednictvím akcí, ale i samotného příběhu, který budete tvořit kolem značky.

Musíte se snažit vzbuzovat emoce, které jsou v souladu s podnikatelským záměrem. Proto je dobré znát cílovou skupinu. Úspěšné značky jsou lidem přirozeně sympatické, proto si vybírají právě je. Když se povede skvělá propagační kampaň se silným příběhem, může z ní značka těžit i desítky let.

 

Buďte jiní

 

Celý svět je doslova přeplněn různými značkami. Každá má svůj způsob, jak se prosadit. Většina však vytváří šedý průměr a více, či méně kopíruje úspěšné firmy. Je to cesta, která nikoho neurazí, ale na druhou stranu ani nenadchne.

Když přijdete s něčím jiným, máte možnost, že se proslavíte. Podobnou cestou šla například veleúspěšná značka Red Bull. Díky dobrému marketingu a značce se dokázala výrazně prosadit ve velice konkurenčním prostředí energetických nápojů. A jak toho majitelé Red Bullu docílili? Zvolili jinou cestu.  Spojili značku s extrémními sporty a neuvěřitelnými zážitky.

 

Bez dobrého produktu se neobejdete

 

Závěrem je nutné zmínit, že bez slušného produktu se neobejdete. Pokud chcete budovat značku, musíte mít produkt, který bude konkurence schopný. Nemusí být špičkou na trhu, nemusí být ani nejlevnější. Musí být však natolik dobrý, aby každý zákazník byl nadmíru spokojen.

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím