Jak úspěšně budovat brand?

Jak úspěšně budovat brand?

Miloslava Martínková

Miloslava Martínková

Články autora

Jedinečný nápad, slušný kapitál, solidní zázemí ani zkušenosti často nestačí k tomu, abyste prorazili na trhu a udrželi si pozici. Budování značky rozhodně nepodceňujte a věnujte tomu dost času a energie. Uvidíte, že investice do brandu se vám mnohonásobně vrátí.

Značka, to je vaše nejlepší vizitka

 

Co si pod budováním značky představit? V první řadě jednejte transparentně, abyste si za svými prohlášeními a rozhodnutími stáli. Jedině tak se stanete pro obchodní partnery, ale i zaměstnance, čitelní. Rozmyslete si, než vypustíte do světa představu o vaší identitě, protože jakmile si tato představa začne žít vlastním životem, přestáváte ji mít pod kontrolou a může se vzdalovat tomu, co jste původně zamýšleli.

 

Nekažte o vodě, když pijete víno

 

Snažte se, aby vaše firma jako celek vystupovala konzistentně. Jestliže vyrábíte spotřebiče, které jsou šetrné k životnímu prostředí, a přitom budete podnikat tak, že se moc ekologicky chovat nebudete, vysíláte rozporuplné signály. Čemu mají obchodní partneři a klienti věřit? Reklamním sloganům nebo tomu, co vidí na vlastní oči?

Dbejte na to, abyste peníze na propagaci vynakládali efektivně. Nenechte se nalákat na slevy nebo výhodné nabídky inzerce, pokud reklama neosloví cílovou skupinu tak, jak potřebujete. Zároveň se zaměřte na to, abyste využili výhody vícekanálové komunikace s těmi, které chcete oslovit a získat jejich pozornost.

 

Buďte velkorysí, ale i solidní

 

Budujte solidní jméno své firmy postupně, ale vždy tak, abyste obhájili každé rozhodnutí, které učiníte. Je jednoduché být nezdravě velkorysý v době, kdy se vám daří, a nabídnout stálým zákazníkům přehnaně štědré benefity. Jenže když pak přijde hubenější období a tyto benefity zasáhnou nepříjemně do vašeho hospodaření, budete litovat svého dřívějšího rozhodnutí. Méně bývá více a platí to i v tomto případě. Snažte se, abyste vždy vystupovali solidně, důvěryhodně a z dlouhodobého hlediska konzistentně. Důvěra se buduje postupně, krůček po krůčku, a chyby, jichž se dopustíte zejména v počátcích podnikání, vás pak mohou hodně dlouho bolet.

 

Značku buduje marketér, vy, i váš vrátný

 

Dospějete do bodu, kdy se vaše firma slušně rozroste a vy začnete využívat služeb marketingového oddělení. Nicméně, jestliže chcete postupovat stále kupředu, nelze tříštit síly. Co to znamená? Že nelze spoléhat pouze na marketéry a přenést na ně břímě, aby pouze oni budovali značku. V prosperující společnosti ji budují všichni, od majitele přes zaměstnance až k vrátnému, který přichází do kontaktu s lidmi a záleží i na jeho chování a vystupování.

Snažte se, aby lidé ve vaší společnosti pracovali jako tým. Ano, co si budeme nalhávat, vaši zaměstnanci chodí do práce hlavně proto, aby dostali zaplaceno. Pokud se vám ale podaří motivovat podřízené, aby se s filosofií firmy ztotožnili a ctili týmový duch, projeví se to i ve vstřícnějším chování a vystupování směrem k zákazníkům a klientům. Luxusně vybavená recepce je k ničemu, pokud je tam neochotná, zamračená asistentka, která neumí jednat s lidmi.

 

Získejte co nejvíce kladných referencí

 

V dnešní době, kdy jsme všichni přehlceni informacemi, jsou hodně důležité a vyhledávané osobní zkušenosti a reference. Snažte se, abyste získali od klientů zpětnou vazbu a motivujte je k tomu, aby si dobré zkušenosti s vaší firmou nenechávali pouze pro sebe, ale podělili se o ně s ostatními. Díky sociálním sítím a dalším internetovým nástrojům, které jsou k dispozici, by to nemělo být tak složité jako dříve, kdy tyto možnosti chyběly. Tuto stránku podnikání rozhodně nepodceňujte. Mít sklady přeplněné kvalitním zbožím za slušné ceny nestačí. Musí se o vás vědět! Právě reference a hodnocení zákazníků je nejcennější zpětnou vazbou a nejlepším doporučením pro vás. A možná i tou největší konkurenční výhodou.

Miloslava Martínková

Miloslava Martínková

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím