Jak vybrat správný název firmy?

Jak vybrat správný název firmy?

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora

Když se člověk chystá rozjet vlastní podnikání, tak mnohdy moc o názvu firmy nepřemýšlí. Přitom se jedná o důležitý krok, který může rozhodnout o firemním úspěchu, nebo neúspěchu. Některé názvy jsou doslova hloupé, jiné se nehodí pro vyhledávání na internetu. Název společnosti by měl být chytlavý, funkční a zároveň by měl reflektovat, v jakém odvětví bude firma působit. Špatně zvolený název vás bude brzdit už v počátcích podnikání, ale čím víc budete růst, tím více se bude tento hendikep projevovat. Jako majitel firmy budete muset řešit problémy ohledně propagace, nebo přejmenování a rebrandingu. Proto je dobré si promyslet správný název hned na začátku. A jak na to?

Vyhněte se dlouhým a složitým názvům

 

Hlavním cílem názvu je, aby byl dobře zapamatovatelný. Proto by měl být krátký a lehce vyslovitelný. Díky tomu bude možná i následná prezentace na internetu a rádiu.

Zároveň by měl být název dobře pochopitelný. Pokud vytvoříte nové slovo, které nedává smysl, pravděpodobně si ho nikdo nezapamatujete. Jestli zvolíte nějaké známé slovo, které drobně upravíte, budete mít určitě větší úspěch.

 

Počítejte s růstem

 

Sice se budete v počátcích podnikání věnovat pouze jednomu segmentu, ale to neznamená, že ho musíte uvádět v názvu. V takovém případě si zavřete dveře pro případný růst. Nestavte sami sobě mantinely a počítejte s tím, že se bude podnikání dařit a rozvíjet. Název Dveře Novák asi nebude úplně to pravé.

Zvolte raději obecnější název, který vám dovolí růst a přitom si držet svou značku, která se už za tu dobu zapíše do povědomí lidí a pomůže vám v dalším rozšiřování podnikání.

 

Neopakujte po ostatních

 

Může se zdát jako dobrý nápad, že se přiživíte na něčí slávě a zvolíte podobný název. Pravděpodobnější scénář je takový, že vám tato volba podnikání spíše ztíží. V takovém případě už budou obsazené internetové domény. Stejně tak bude zabraná také ochranná známka. Nehledě na to, že konkurentovi se to nebude líbit, takže bude dělat vše proto, aby se vám dařilo hůře.

Než se pro nějaký název rozhodnete, tak si ověřte, jestli je volný. Nejdříve zkuste napsat zvolený název do několika internetových vyhledávačů. Následně se informujte na příslušném úřadě, jestli v obchodním rejstříku už podobný název nefiguruje.

 

Nechte si poradit z venčí

 

Některý název se může zdát jako trefa do černého, ale je to opravdu tak? Člověk (nebo skupina), který název vymýšlí, může mít špatný úsudek, nebo něco opomenout. Zkuste dát obchodní název někomu cizímu nezaujatému a ptejte se, jak na něho působí. V tomto ohledu může pomoci kolega, partner, rodina, ale i přátelé. Čím více očí název uvidí, tím budete mít objektivnější zpětnou vazbu.

Ideální je si připravit více variant, ze kterých následně vyberete. Před konečným rozhodnutím se zkuste na název podívat z pohledu potenciálního zákazníka. Neděláte to přeci pro sebe, ale pro zákazníka. 

Ondřej Kolda

Ondřej Kolda

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím