Neřešte, jestli lidem přidat, ale z čeho. Víme, kde na to vzít

Neřešte, jestli lidem přidat, ale z čeho. Víme, kde na to vzít

Alexandra Yaklyushyna

Alexandra Yaklyushyna

Články autora

Nejsou lidi a to brzdí růst firem. Pokud sami podnikáte, moc dobře to víte. Statistici pravidelně hlásí nižší a nižší nezaměstnanost, současně s tím rostou mzdy. Aby si firmy udržely stávající zaměstnance a přilákaly nové, potřebují peníze na atraktivní personální politiku. Jenže kde je vzít?

Příliš mnoho zakázek stále častěji musí podniky odmítat, nebo v lepším případě slibovat dodání o mnoho měsíců později, než bylo dříve obvyklé. To je dneska priorita a tak se nehledí na efektivitu provozu firem - hlavní je sehnat materiál a vyrábět, doslova za jakoukoli cenu. Když zákazníka odradíte, třeba už se k vám nikdy nevrátí.

Je to začarovaný kruh. Rozpojte ho - jinak vám v budoucnosti hrozí pád do ekonomické spirály, která může přivést vaše podnikání až na samé dno.

Ekonomové jednak varují, že hospodářství se přehřívá a současné žně konjunktury už možná brzy skončí. To by na druhou stranu mohlo otočit trend na trhu práce, jenže podle mnoha odborníků nedostatek lidí bude trvalým stavem v nejbližší budoucnosti - digitální ekonomika sice na jednu stranu v mnoha případech snižuje potřebu lidské práce, jenže mnohem více nových profesí vytváří.

Takže mít peníze na kvalitní tým zaměstnanců bude čím dál důležitější. Lidé na trhu práce jsou stále sebevědomější, znají svoji cenu - například reálné mzdy teď rostou nejrychleji za posledních patnáct let.

Nemá smysl ptát se, jestli zvyšovat platy a stabilizovat personální stav firmy. Smysl má hledat zdroje na takovou stabilizaci. Je chyba, že firmy během konjunktury neřeší otázku optimalizace nákladů - protože zkušenosti odborníků z Expense Reduction Analysts ukazují, že ve většině firem se v klíčových nákladových položkách skrývají úspory ve výši 20-40 % a často i mnohem vyšší.

Přesvědčte se sami a přečtěte si vybrané případové studie. Nevyužít tak obrovské finanční prostředky k dalšímu rozvoji firmy by přeci bylo ohromně nezodpovědné!

Alexandra Yaklyushyna

Alexandra Yaklyushyna

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím