Partnerská síť Next Reality láká. Někteří majitelé si chtějí pořizovat další pobočky.

Partnerská síť Next Reality láká. Někteří majitelé si chtějí pořizovat další pobočky.

Alexandra Yaklyushyna

Alexandra Yaklyushyna

Články autora

Trh s nemovitostmi je v poslední době na výši. Zájem o pořízení domu nebo bytu má čím dál více lidí po celé republice. Ti ale také samozřejmě víc a víc koukají na to, kdo jim jejich nový domov prodává a také na jeho zkušenosti. NEXT REALITY se proto rozhodla vytvářet v různých koutech země svou partnerskou síť. Jednoduše řečeno - samostatné podnikání pro známou a kvalitní značkou.

Už přes rok má tak svou vlastní pobočku ve Šternberku Antonín Fidler. Do projektu Partner se zapojil po asi čtvrt roce, kdy pracoval přímo pro NEXT v Olomouci. Pak ale chtěl začít v realitách podnikat sám, ale stále pod vlajkou stejné realitní kanceláře. „Sešel jsem se tehdy se zástupci čtyř realitních kanceláří, které pro mne byly atraktivní, mezi nimi byl samozřejmě i NEXT, a jak to dopadlo je vám asi jasné. Nebylo to moc složité rozhodování. Je to společnost, která v té době měla za sebou 10 let fungování na českém realitním trhu a zrovna spouštěla svůj nový projekt PARTNER, který mne naprosto oslovil. Přetváří se ze síťové podoby na frančízy, budujeme si vlastně každý svou společnost pod křídly velké značky, která nám dává maximální podporu ve všech oblastech, které potřebujeme k podnikání,“ říká majitel šternberské frančízy Antonín Fidler.

Do provozování své vlastní pobočky se pustil po zhruba třech letech v oboru. I kvůli neshodám se svými bývalými vedoucími. Sám říká, že se pro spolupráci v projektu Partner rozhodl proto, aby mohl být svým pánem. Svoji vlastní kancelář má ve čtyřiadvaceti letech.

A jaké investice byla na začátku třeba? Antonín Fidler musel najít a vybavit ty správné prostory a najít správné lidi do týmu. Co se týká peněz, zaplatit musel jednorázovou vstupní investici za projekt Partner sto tisíc korun, měsíčně pak dává desetitisícový poplatek. „Můžu s klidem říct, že ty peníze už se mi desetkrát za ten rok působení v partnerské síti vrátily,“ uvádí.

Dnes navíc velí celému týmu lidí. V září loňského roku začínal jen s jedním makléřem. Ten u něj pracuje doteď. Kromě něj pak vede další tři proškolené realitní profesionály. Z jeho frančízy je navíc momentálně trochu rodinný podnik – na pozici asistentky a finanční makléřky tu pracuje totiž Denisa Fidlerová, jeho manželka. „Byla doba, kdy jsme měli dokonce 10 makléřů na pobočce, ale jelikož jsem zastáncem kvality před kvantitou, s hodně lidmi jsme se museli rozloučit, protože práce realitního makléře je náročná a ne každý na to má. Do budoucna plánuji naplnit kancelář do plného stavu, to je těch 10 makléřů, ale opravdu kvalitních profesionálů, za které bych mohl dát ruku do ohně,“ dodává Antonín Fidler.

Právě kvůli požadavkům na profesionalitu si také pochvaluje, že jeho podřízení procházejí řadou školení přímo od realitní kanceláře NEXT REALITY. Zkrátka kdo jednou nese jméno této značky, něco tím i získává. „Ta spolupráce nám dává maximální podporu ve všech oblastech, které potřebujeme k podnikání, ať už je to interní systém, do kterého společnost investovala miliony, aby byl dle našich představ, nebo množství kvalitních inzertních serverů za super ceny. Důležitá je také akademie NEXTU, která nám školí makléře ve všech ohledech - lektoři jsou ostřílení matadoři, takže makléři opravdu dostávají, co je potřeba,“ pochvaluje si majitel šternberské frančízy.

Podle Antonína Fidlera je na realitní frančíze také dobré to, že může svým podřízeným dát i větší část provizí. Ty se samozřejmě také odvíjejí od zkušeností jednotlivců. Sám ale ze své praxe ví, na kolik makléř ve standardní realitce může dosáhnout. „Když jsem skončil v kanceláři, kde jsem pracoval před NEXTEM, odcházel jsem jako zkušený makléř se 43 % z provize, což je dnes nemyslitelné, trend je dle mého někde jinde a makléři musí být řádně odměňování za svojí práci. Například v mojí kanceláři ve Šternberku zkušení makléři mohou dostat 60 % ze svojí provize, a pokud jsou opravdu šikovní, dostanou ode mne ještě Macbook, mobilní telefon a auto,“ uvádí, jak je v jeho pobočce nastavené odměňování makléřů.

Partnerská síť mu také usnadňuje vykupování nemovitostí od lidí, kterým tak velmi často pomáhá zbavit se rychle dluhů, které potřebují splatit. „Ta služba NEXT Invest je pro nás dobrá v tom, že nás nijak nelimituje. Máme 2.000.000.000 Kč na vykupování a dražení nemovitostí, což je podle mě naprostá bomba, nic nás neomezuje,“ říká majitel pobočky.

Ve svém kraji se ale soustředí i na podporu značky a svého obchodu. Sám se hodně věnuje lokálnímu marketingu, který v jeho městě funguje na velmi dobré úrovni. Jeho podnik tak nechybí na žádné větší šternberské akci. K dispozici má třeba reprezentativní stánek, polepená auta, ale i skákací hrad. Na akcích pak nechybí samozřejmě balonky, propisky, ale třeba i šampaňské. Na takových akcích se tak stará o celou rodinu a ještě některým stihne poradit s jejich nemovitostmi. „Na poslední akci jsme si pro místní nachystali akci na ocenění tržní hodnoty jejich nemovitosti, která sklidila obrovský úspěch. Náhodně jsem se tam zeptal pár lidí v davu, zda znají společnost NEXT REALITY, jestli o ní někdy slyšeli. Většina z těchto tázaných mi odpověděla: Ano, vy jste ta šternberská realitka. Prodeje nám samozřejmě po takových akcích rostou, mnoho lidí nás pak kontaktuje, že chtějí pomoci s nemovitostí,“ dodává.

Antonín Fidler navíc prý s frančízingem teprve začal. Časem tak plánuje, že v programu Partner bude pokračovat. „Rozhodně jsem neskončil u jedné pobočky. Časem bych jich chtěl víc. Umím si představit, že do roka by mohla přibýt další. Někde u nás, v Olomouckém kraji. Napadají mě města jako Přerov, Uničov, Šumperk, “ potvrzuje a dodává, že na rozšíření svého podnikání ale bude potřebovat nové a schopné kolegy, kteří budou mít manažerské ambice. 

Alexandra Yaklyushyna

Alexandra Yaklyushyna

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím