Proč toho někdo stihne více? Time management

Proč toho někdo stihne více? Time management

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora

Dají se postupy práce a celková produktivita zvýšit nebo se jedná o hraniční limit osobního výkonu? Zásadní otázka, která asi napadla každého podnikatele má celkem jednoduchou odpověď. Pokud jste si ještě doposud nesestavili odpovídající time management v několika krocích, tak jste hluboko pod svými možnostmi a je na čem pracovat. Velký počet začínajících, ale i zkušenějších podnikatelů na time management úplně zapomíná a při tom se jedná o klíčovou strategii určující rychlost prováděných úkonů. Co to vlastně ten time management je a proč se pro osobní výkon stává tak důležitým?

Co je to Time Management

 

Time management je ukazatelem efektivního řízení času a schopností si svou práci důkladně rozvrhnout. Sami se teď na malou chvíli zamyslete. Máte pocit, že někdo ve vašem okolí má více času než vy a při tom má obdobně náročnou práci? Věřte, že každý má přesně tolik času, kolik si dokáže vyšetřit. A přesně o tom je time management. S jeho absencí odsouváte na druhou kolej osobní zájmy, rodinu i přátele. V tomto článku vám představíme několik zásadních rad, jak time management zvládnout.

 

Určete si své cíle

 

Předvečer usedněte za stůl a rozepište si cíle na následující den. Podrobně si hodinu od hodiny rozvrhněte, co je třeba udělat. Nezapomeňte při tom na pravidelné přestávky a tohoto rozvrhu se po té pevně držte. Vypozorujte na sobě, kdy v průběhu dne jste nejaktivnější a k těmto časovým úsekům přiřaďte nejdůležitější úkoly. K úspěšnému zvládnutí je třeba si v sobě vypěstovat určitou dávku sebezapření a odřeknutí se jinak zcela běžných součástí života. Time management se dá dodržet jen za přísných pravidel a s tím má spojitost i naše druhá rada.

 

Odpojte se od světa a sociálních sítí

 

Úhlavním nepřítelem správně vedeného time managementu jsou rušivé elementy a dle povahy pracoviště jich může být opravdu hodně. Pokud podnikáte ze své kanceláře, určitě se odpojte od všech sociálních sítí, zapomeňte na zprávy, burzovní události i pracovní maily. Vypněte si i telefon, nepracujete přeci jako operátor pro záchrannou integrovanou zdravotní službu. Několik málo desítek minut bez připojení k virtuálnímu světu váš podnik určitě nepoloží a vaše práce se tak pro klienty urychlí.

 

Naučit se říkat NE, není jednoduché

 

Slovíčko NE je v podnikání bráno jako odliv potencionálního výdělku. Ovšem sami se zamyslete nad tím, jestli skutečně potřebujete dalšího klienta a při tom zvládnete dostát svých závazků vůči těm stávajícím. Mnohem lépe si vybudujete silné know-how své značky u menšího počtu klientů, kterým odevzdáte slíbenou práci s předstihem, než u zástupu odběratelů, kteří budou nuceni čekat i po slíbeném termínu dodání. Uvědomte si, že nemusíte zvládat úplně všechno, co se vám přimotá do cesty. Naučte se si svou práci vybírat a rozlišujte mezi tou, která vás skutečně posune dál a tou, která vám nic nepřinese.

 

Úkoly si rozdělte na menší operace

 

Složité úkoly si rozdělte na snadnější operace. Díky tomu se vaše práce stane příjemnější na zvládnutí a vy tak nebudete tíženi špatně odhadnutým časovým harmonogramem. U detailněji rozepsaných úkolů si mnohem lépe nastavíte potřebný čas k vypracování. Klidně si svou práci rozepište po hodinách ať máte v průběhu dne přehled, jak si při zvládání úkolu stojíte.

 

Naučte se odpočívat

 

Poslední rada pro zvládnutí time managementu se týká odpočinku. Je to ta nejdůležitější součást ze všech. Jen málo lidí si uvědomuje, že bez odpočinku se každý následující den stane hůře zvladatelným. Pouze dokonale zregenerovaná nervová soustava dokáže pozitivně odolávat vnějším stresovým vlivům a navíc být při zvládání úkolů efektivní.

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím