Rysy dobrého franšízanta, které z nich máte vy?

Rysy dobrého franšízanta, které z nich máte vy?

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora

Plánujte nastoupit do bezejmenného vlaku a vydat se společně s ním do prozatím neprobádaných hlubin vaší podnikatelské duše? Opravdu si myslíte, že máte na to se stát kvalitním franšízantem? To si můžete ověřit díky našemu článku, který se týká potřebných povahových rysů takového podnikatele. Kolik z nich máte vy a nakolik věříte svým schopnostem některé z nich si osvojit?

Důvěra ve vaše schopnosti

 

Dobrý franšízant svědomitě buduje značku svého franšízora a dělá jeho jméno stále silnější. Zakládá si na spolehlivosti a dodržování jasně přednastavených pravidel. Neobměňuje nic bez předešlé domluvy a rozhodně nepoupravuje poskytovanou službu. Dobrý franšízant se pozná podle toho, že nad ním nemusí jeho franšízor stát a dohlížet na kvalitu provedené práce ve více než častých kontrolních intervalech.

 

Vůdčí schopnosti

 

Každý franšízant musí mít přirozeně vyvinuté vůdčí schopnosti, kterými dokáže zajistit správný chod požadovaného marketingu daného franšízora. Rozhodně je zapotřebí ovládat dynamiku obchodního jednání a umět naslouchat potřebám přizpůsobení se změnám společnosti. Zde nekopete za sebe, ale za myšlenku zastřešující společnosti.

 

Ochota se podvolit

 

Ochota se podvolit trochu souvisí s tím, co jsme napsali o odstavec výše. Je nutné si uvědomit, že franšízor je vaším hnacím motorem, školitelem a poskytovatelem licenčního oprávnění vystupovat pod jeho značkou. Návrhy jsou samozřejmě vítané, ale jinak nesmíte udělat nic, co by jakkoliv pozměnilo nabídku předkládaných služeb nebo produktu. Pokud má hamburger v sobě okurku, určitě jí nenahradíme papričkou jalapeňos.

 

Franšízing je o neustálém učení

 

Správný franšízor si musí najít čas na studium a absolvování všech dostupných školení. Součástí obchodního úspěchu je znalost všech změn v marketingu a správná aplikace do ostrého provozu. Franšíz se tak nebrání radě a samozřejmě dokáže naslouchat i svým klientům a tyto poznatky pak poskytne svému franšízorovi.

 

Pracuje na 120%

 

Ve vlastním podnikání si můžete dovolit plánovaně povolit, jako franšíz tuto výhodu nehledejte. Pokud je po vás požadováno, aby se pracovalo nepřetržitě, neznamená to, že vyhlásíte celozávodní dovolenou. Velké množství franšízorů proto má hodně tvrdé podmínky k přijetí spolupráce. Připravte se na to, že bude zapotřebí ukázat silný druh iniciativy, kteří franšízoři hledají. Pamatujte, že jde o silné společnosti s úspěchem na globálním trhu, zde není prostor pro lenost.

 

Komunikační schopnosti

 

Každý franšízant musí vládnout dobrému slovu a projevu. Charismatická komunikace je tou nejsilnější zbraní v reálném obchodě. Nyní se nebavíme pouze o obchodním prostředí při navazování styku s novými klienty. Komunikace bez drhnutí musí probíhat i se zaměstnanci, čímž si dokážete vytvořit důvěru a pozitivní atmosféru potřebnou k udržení zdravého marketingového tempa.

 

Disponuje finančními dovednostmi

 

Každý franšízant musí disponovat určitými finančními dovednostmi. Bez ekonomické gramatičnosti se nedostanete dále než k prvnímu vyúčtování, které je franšízory bedlivě sledováno. Kromě jiného je zapotřebí do této oblasti podnikání vstupovat i s vlastním kapitálem, který vám napomůže v začátcích. Rozhodně je nutné mít o výdajích a příjmech přehled detailního rázu. Jen za těchto předpokladů budete přesně vědět, co si můžete dovolit.

Pokud máte zájem se stát franšízanty u jednoho z prestižních franšízorů, kontaktujte nás a my vám v začátcích pomůžeme správně zvládnout vstupní pohovor a zvýšit vám tak pravděpodobnost úspěchu. Podnikejte na vlastní pěst pod hlavičkou stabilní společnosti, která vám díky jménu zajistí pravidelné návštěvníky již po prvním dni otevření.

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím