Yogoterie slaví úspěch s první franšízou v Teplicích

Yogoterie slaví úspěch s první franšízou v Teplicích

Alexandra Yaklyushyna

Alexandra Yaklyushyna

Články autora

Zájem o mraženou pochoutku frozen yogurt, kterou si zákazník sám natáčí z jogurtového stroje a dochucuje o ovoce a posypy, v České republice neustále roste. To se projevuje jak přibývajícími provozovnami, tak nárůstem zákazníku na každé z nich. Společnost Yogoterie, která nedávno oslavila třetí narozeniny a která provozuje provozovny s frozen yogurtem v pražských obchodních centrech Arkády Pankrác a Atrium Flora otevřela v polovině srpna první franšízovou provozovnu v obchodním centru Galerie v Teplicích.

„Do vážných jednání se zájemci o franšízu jsme vstoupili před rokem a partnery a lokalitu pro první franšízový provoz jsme pečlivě vybírali. Nejlepší adepty jsme nakonec našli v Teplicích a i díky atraktivitě nabízené jednotky byly Teplice jasnou volbou. První schůzka s partnery z Teplic proběhla koncem ledna, od prvního kontaktu jsme tak otevřeli provozovnu za šest měsíců.“ uvádí Jakub Zíma, jednatel a spolumajitel společnosti Yogoterie.

Franšízová provozovna v Teplicích byla vybudovaná s menšími náklady než provozovny v Praze a to především proto, že teplická Yogoterie obsahuje jeden jogurtový stroj, zatímco pražské provozovny mají stroje tři. Každý stroj pak připravuje dvě příchutě frozen yogurtu. Jogurtový stroj tvoří velkou část investice, protože jeho cena se pohybuje kolem 400.000 Kč. Provozovny s jedním strojem se tak dají vybudovat za 1,2 – 1,5 mil. Kč, každý další stroj pak investici navyšuje. Menší nabídka příchutí se ale v Teplicích nijak negativně neprojevila, naopak výsledky nové provozovny majitele Yogoterie překvapily. „Nyní jsme něco přes měsíc od otevření a výsledky jsou výborné! Měli jsme od Teplic velké očekávání, ale realita ho výrazně překonala. Jsme příjemně překvapeni, že výsledky provozovny v Teplicích jsou porovnatelné s výsledky pražských provozoven a to i přesto, že v Teplicích jsme zvolili méně finančně náročnou variantu investice. Návratnost investice odhadujeme většinou na tři roky, výborné výsledky z Teplic ale ukazují, že návratnost může být výrazně kratší, což je v této oblasti byznysu skvělý výsledek.“ doplňuje Jakub Zíma.

Yogoterie plánuje v expanzi pokračovat a nyní je v jednání na několik dalších provozoven. „Nyní jsme v několika dalších vážných jednání o otevření franšízových provozoven Yogoterie, které bychom chtěli otevřít pravděpodobně na jaře 2018. Konkrétní města bych zatím nechtěl zmiňovat. Obecně pokud ale najdeme schopného partnera a vyhodnotíme lokalitu jako zajímavou, tak se nebráníme otevřít v jakémkoliv městě v ČR. V jednání jsme i ohledně franšíz do zahraničí, kde bychom chtěli situaci řešit ideálně master franšízou.“ prozrazuje Jakub Zíma.

Potenciál byznysu s frozen yogurtem vidí Jakub Zíma hlavně v marži produktu a rychlosti odbavení zákazníků. „Hlavní konkurenční výhodou našeho konceptu je atraktivita našeho produktu a způsob prodeje. Zákazníky baví vymýšlet si vlastní kombinace a vytvořit si produkt takový na jaký mají zrovna chuť. A to jak složením, tak velikostí porce. Z investičního hlediska je pak koncept zajímavý marží produktu a schopností rychle odbavit velké množství zákazníků. S relativně málo početným personálem je tak možné dosáhnout zajímavých tržeb. Jsme na trhu tři roky, ale stále cítíme, že jsme teprve na začátku. Vidíme zde paralelu s byznysem s juice bary, kterému se také věnujeme. Před deseti lety zde bylo na trhu obdobně jen několik provozoven a dnes je jich v ČR okolo 200. Věříme, že frozen yogurt má stejný potenciál.“

Franšízantem Yogoterie se přitom může stát prakticky kdokoliv, důležitá je ochota a odhodlání se do projektu pustit. „Zájemcům o franšízu mimo jiné pomáháme i se zajištěním financování, takže primárně je důležitá chuť a odhodlání se do projektu pustit. Ideální variantou potom je, pokud franšízant má chuť v provozovně sám aktivně pracovat a to jak jako manažer tak i vykrývat část směn.“ uvádí Jakub Zíma a hned doplňuje, že tajemstvím úspěchu je vždy atraktivní lokalita „V prvé řadě ke každé potenciální franšízové provozovně přistupujeme jako by to byla naše vlastní. Pokud tedy sami ekonomicky nevěříme lokalitě vybrané zájemcem o franšízu, tak v jednání nepokračujeme, nebo se snažíme franšízantovi nabídnout jinou vhodnou lokalitu.“

Alexandra Yaklyushyna

Alexandra Yaklyushyna

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím